Små ændringer kan gøre underværker

Talenter vinder kampe. Teams vinder mesterkaber.

Udfordringer for en salgsleder

Som salgleder har du en utrolig stor opgave i at lede salgsafdelingen, hvor du skal behandle hver sælger individuelt og samtidig referere til ledelsen og bestyrelsen. Det er fantastisk, når ens afdeling opnår målene og rammer budget. Det er derimod mindre spændende, når de forventede tal ikke opnåes. Det er et spændingsfelt at skulle tilfredsstille sælgere, kunder og ledelsen og det kræver en enorm stærk leder, der forstår at lytte og handle og have en tæt og tillidsbaseret dialog med alle parter.

Tiden er ofte salgslederens største udfordring, da der løbende opstår haste-sager eller møder. I nogle virksomheder er opgaverne for en salgsleder ofte mange og kræver lange arbejdsdage.

Tidsmangel kan udmønte sig i:

  • Opfølgning af sælgeren udsættes
  • Deadline overskrides
  • Kunde- og sambesøg udsættes
  • Tilbagemeldinger tager længere tid
  • Alle KPI'er opnåes ikke
  • Sælgere taber gejst, når ovenstående udsættes eller mangler

Skab struktur og nærvær

Gennem min karriere har jeg erfaret, at der kan være kan være mange veje til succes. Mange virksomheder bevæger sig ofte ud på eksperimenterende spor, men i mange tilfælde skal man egentlig bare "back to basics", for at opnå de resultater, man søger eller mangler.

Med min vejledning får du hjælp til at skabe en struktur, der giver dig overskud til at fokusere og prioritere på de vigtige opgaver i din stilling. Udover dette hjælper jeg dig også til, hvordan du motiverer dine medarbejdere ved at skabe et nærvær og fortroligt forhold til dem, både på individuelt- og teamniveau.

Dette skal hjælpe dig til at opnå de mål, du sætter for din salgsafdeling, og jeg kan vejlede og assistere dig i alt fra hvordan I generelt kan performe bedre, til hvordan I skal løse enkelte eller specifikke opgaver.

 

Analyse fra social selling:

  • 48% af alle sælgere følger aldrig op på et nyt emne.
  • 25% af alle sælgere tager en indledende kontakt til et nyt emne, men giver op herefter.
  • 12% af alle sælgere tager kontakt 3 gange og stopper herefter
  • 10% på af alle sælgere tager kontakt til et kundeemne mere end 3 gange.
  • 2% af salget skabes efter den første kontakt.
  • 3% af salget skabes efter den anden kontakt.
  • 5 % af salget skabes efter den tredje kontakt.
  • 10% af salget skabes efter den fjerde kontakt.
  • 80% af salget skabes mellem den femte og tolvte kontakt.

Hvordan er det i din salgsafdeling?

Hvad koster en sælger?

  • Pris: 0.00
  • Pris: 0.00
  • Pris: 0.00
  • 0.00

Skal vi udveksle erfaringer?

  • stefan-profil7

    Stefan Ravnholt

    +45 27 89 77 67
    sr@salgforalle.dk

Indtast venligst dit navn.
Indtast venligst en besked

Se hvem jeg har samarbejdet med

jacC-logo-dark

Salgsleder

Jeg har indgået samarbejde med Stefan, da jeg ønsker mærkbar vækst i min virksomhed de næste år.
Strategien er at udvide nuværende produkter og tilføre flere produkter, der passer ind i det samlede koncept.
Stefan besidder de kompetencer, erfaring, stort netværk og kendskab til markedet, der helt sikket gøre en forskel for JAC Company.

CEO

Allan Larsen

Ulefos-logo-dark

Salgsleder

Stefan er rigtig dygtig til at lære fra sig og har en evne til hurtigt at skabe tillid, han satte sig hurtigt ind i vores branche og vores behov og i løbet af kort tid begyndte resultaterne at komme.

Det altafgørende, for mig har været resultaterne og derfor vil jeg uden tøven anbefale Stefan til opgaver, der har med salgsfremmende aktiviteter at gøre.

Adm. Direktør

Henrik Just Kristiansen